Maksiller sinüs patolojileri ve tedavileri

Maksiller sinüs, üst çene kemiğinde, burun boşluğunun her iki tarafında simetrik olarak bulunan içi hava dolu anatomik boşluklardır. İlk olarak Nathaniel Highmore tarafından tanımlandığı için Highmore Boşluğu olarak da bilinen Maksiller sinüs, anne karnında oluşmaya başlar, doğumdan sonra erişkin olana dek, çene kemiğinin içine doğru aşağı ve öne doğru genişleyip piramit şeklini alır. Ağız içi ve arka dişler ile yakın komşuluğu olan maksiller sinüsün, ses rezonansına katkı sağlamak, kafatasındaki basınç ve ağırlığı azaltmak, solunan havayı ısıtmak ve nemlendirmek gibi görevleri vardır.

MAKSİLLER SİNÜS DİŞ ÇEKİMİNDEN SONRA NASIL AÇILIR?

Üst çenede küçük ve büyük azı dişleri kökleri bazen sinus içerisindedir. Çekim sırasında sinus tabanı açılır ve sinus ile ağız boşluğu arasında bir açıklık oluşur. Çekim boşluğunda pıhtının tutunamamasına bağlı iyileşme olmaz ve açıklık olur. Bu olaya oroantral fistül denir. Tedavisi cerrahi olarak buranın kapatılmasıdır.

Maksiller sinüs patolojileri ve tedavileri

Çenemizin ve dişlerimizin etrafında sinüs dediğimiz yapılar var. Bizim en çok bildiğimiz maksiller sinüs arka tarafta azı dişlerimizin üstünde kalan sinüslerimiz var. Bunlar genelde dişin kökleriyle bağlantılı oluyor. Eğer hastamızda sinüzit varsa bu bölgede ciddi bir ağrı yaşıyor ve hastalar bize geldiğinde genelde "dişlerim çok ağrıyor." diyor. Kontrol yapıyoruz ve dişler sağlam çıkıyor. Ardından bir çene filmi aldığımızda sinüs bölgesinde bir enfeksiyon olduğu ortaya çıkıyor. Bu hastalarımızı genelde kulak boğaza yönlendiriyoruz ve orda ki sinüsle alakalı tedavi olmalarını sağlamamız gerekiyor.