Dişçi korkunu yen! Dişçi korkusu olanlara önemli tavsiyeler

Dişçi korkusu dediğimiz, halkımızın genelde "Ben dişçiye gitmekten çok korkuyorum" demesinin sebebi tamamen çocukluğunda dişçilerin ona kötü gelmesinden kaynaklı. Maalesef bizden önceki jenerasyonda ki hekimlerimiz pedodonti alanında çok sabırlı olamadıkları için şuan 40 yaşındaki bir adamın iğneyi görür görmez bayıldığına şahit olabiliyoruz. Bu çok normal, çünkü çocukluktan gelen bir durum bu. Artık teknolojinin gelişmesiyle beraber bilim de çok gelişti ve artık çocuklara nasıl yaklaşılması gerektiği çok daha iyi biliniyor. Böyle olunca daha korkusuz ve daha sağlıklı bireyler ortaya çıktı. Ama korkan hastalarımız içinde bunu çok anlayışla karşılayıp, sağduyulu bir şekilde davranarak onların bu korkularını yenebiliyoruz ve daha ağrısız yöntemler kullanıyoruz. Çok korkan hatta panik atak rahatsızlığı olan hastalarımız olabiliyor. Bu tip durumlarda da sedasyon yani damar yolundan verilen bir ilaçla, tamamen hastamızla konuşarak, hastamızın hiçbir şey hatırlamadığı bir yöntem uygulayabiliyoruz. Daha da korkusu olan hastalarımıza genel anestezi uygulayıp hatırlamadığı şekilde uyutarak bütün tedavilerini uyguluyoruz.

Diş hekimi korkusu olan kişilere tavsiyeler

1- Öncelikle aşırı korkusu olan bireylerde genel anestezi ve sedasyon gibi ileri tekniklerin her zaman alternatif olabileceğini unutmayınız.

2- Sizi rahat ve güvende hissettiren, samimi ve ilgili bir diş hekimi seçmelisiniz.

3- Tedavi başlamadan diş hekiminize korkularınızdan bahsederseniz ve tam olarak neden korktuğunuzu belirtirseniz, diş hekiminiz korkunuzu yenmeniz için size yardımcı olacaktır.

4- Diş hekiminizden tedavi başlamadan tüm prosedürü adım adım anlatmasını isteyiniz.

5- Tedavi esnasında herhangi bir nedenle işleme ara vermek isterseniz, bunu tedavi başlamadan diş hekiminizle aranızda bir işaret ile belirleyebilirsiniz.

6- Derin nefes alıp rahatlamaya ve anlık streslerden uzaklaşmaya çalışınız. Randevularınızı günün stres ve yorgunluğu birikmeden önce, yani sabah saatlerine almanız sizin için olumlu olacaktır.

7- İşlem yaptırmadan önce kliniği tanıyıp incelemek, çalışanlara sorular sormak, hijyeni, personel ve ekipmanı gözlemlemek sizi rahatlatacaktır.

8- İşlemlere basit olanlarla başlayınız. Tüm tedavileri tek seferde yaptırmak zorunda değilsiniz, ilk seferde sadece bir temizlikle seans sonlandırılabilir.

9- Diş hekimi kontrollerine probleminiz olmasa dahi düzenli gidiniz. Böylece hem büyük işlemlerden kaçınabilir hem de ortama daha rahat alışabilirsiniz.

10- Unutmayınız; diş hekimliği teknolojileri ve tedavi teknikleri son yıllarda sizin konforunuzu artıracak şekilde oldukça ilerlemiştir.