Diş teli takmadan dişler düzelir mi?

Hastaların bizlere çok sık sorduğu sorulardan biri " Diş teli olmadan tedavi yapılabilir mi?" sorusu. Çünkü  diş telleri estetik bir şeye sebep olurken 2-2.5 yıl kadar hastanın estetik fonksiyonlarının görüntüsünü estetik olarak kötü gösteren bir yöntem. Artık bunların da alternatifleri çıktı. Dişlerin dış kısmından görünmeyen ya da porselen braketleme dediğimiz beyaz braketleme yapılabiliyor. Hastalarımızın bazıları ben kesinlikle tel takmam, bana başka bir çözüm bulun diyebiliyor. Burada çapraşıklık oranı çok önemli. Dişlerin çapraşıklık oranı halledebileceğimiz orandaysa o zaman çözebiliyoruz. Ya da zirkon tedavisi denilen yöntemle dişleri keserek tedavi edebiliyoruz. Hastalarımızı bundan geri döndürmeye çalışıyoruz çünkü hiçbir estetik kaygı sebebiyle dişlerin kesilmesini istemeyiz. Her zaman ana dişleriniz en güzel dişlerinizdir.

Dişlerde görülen çapraşıklıkların tedavisinde artık alışılagelmiş metal diş telleri yerini hastaların sosyal hayatlarını etkilemeyen şeffaf plaklara terk ediyor. Peki şeffaf plaklarla uygulanan telsiz ortodonti adını verdiğimiz bu tedavi nasıl yapılıyor? Öncelikle kliniğe gelen hastaların detaylıca muayeneleri gerçekleştiriliyor, fotoğrafları çekiliyor ve nasıl bir planlama yapılacağına karar veriliyor. Daha sonra hastaların dişleri özel kameralar ile taranıp dijital ölçüleri alınıyor. Bu dijital ölçüler internet üzerinden İsviçre'deki laboratuvara gönderiliyor. Laboratuvarda hastanın ölçülerinden 3 boyutlu printerlar kullanılarak model elde ediliyor. Son olarak hastaların tedavi süresince kullanacağı şeffaf plakların üretimine geçiliyor.

Plaklar dişleri nasıl düzeltir?

Şeffaf plakların amacı hastaların dişlerini yavaş yavaş olması gereken pozisyona getirmektir. Bu plakların adeti ve tedavinin süresi çapraşıklığın derecesine göre değişiyor. Hastalar her bir plağını doktorunun söylediği süre miktarınca (1 veya 2 hafta) sürekli olarak dişlerine takıyor. Bu esnada dişler çok ağır hareketlerle hastanın kullandığı plağın pozisyonuna geliyor. Hasta daha sonraki doktor kontrolünde doktorundan yeni plağını alıyor ve bu kez dişleri yavaş yavaş yeni plağın pozisyonuna geliyor. Bu şekilde her bir sonraki plağın kullanımı ile dişler biraz daha düzeliyor ve dişlerin görünümü son nihai düzgün şekline yaklaşıyor. Hastalar tüm plaklarını doktorlarının kontrolünde düzenli olarak kullanmaları ile tedavilerini tamamlıyorlar.

Telsiz Ortodonti tedavisi herhangi bir yakınma veya sıkıntı vermeksizin, basit ve kolayca günlük hayatınızın bir parçası olur. Metal teller veya braketler yoktur, bu nedenle ağız iritasyonları için endişelenmeye gerek olmaz, alignerların kullanımı çok rahattır ve yerken, içerken, dişlerinizi fırçalarken, diş ipi kullanırken kolaylıkla çıkartılabilirler.

Telsiz Ortodontinin gülüşleri değiştiren olağanüstü yöntemi sayesinde tedavi gördüğünüzü neredeyse farketmezsiniz. Invisalign alignerları transparan olduğu ve takıldığında fark edilmesi zor olduğundan hiç sıkılganlık duymadan dişlerinizi düzeltmenizi sağlayacaktır ve önemli bir toplantınız veya katılmanız gereken bir davet olduğunda o kısa zaman aralığı için her zaman alignerları çıkartabilirsiniz.

Şeffaf diş teli

Dişlerdeki çapraşıklığı tedavi ettirmek için Tel tedavisi görmek isteyen ancak diş teli takmak istemeyenleri sevindirecek haber. Takılıp çıkartılabilen ergonomik şeffaf plaklar sayesinde hem estetik kaygılar gideriliyor hem de daha konforlu bir tedavi süreci yaşanıyor. Uygulanan bu tedavi  dişlerdeki çapraşıklığı tedavi ettirmek isteyen ancak diş teli takmak istemeyenleri sevindirecek diş sağlığında çığır açan bir tedavi yöntemi olarak biliniyor. Takılıp çıkartılabilen ergonomik şeffaf plaklar ( Şeffaf diş teli) sayesinde hem estetik kaygılar gideriliyor hem de daha konforlu bir tedavi süreci yaşanıyor.

Dişlerdeki çapraşıklıkla yaşamaya bahane kalmıyor. Ortodontik tedavi, dişlerin ve çene kemiklerinin teller aracılığıyla düzeltilmesini sağlayan, son yıllarda özellikle çocukların diş çapraşıklıklarının ve çene gelişimlerinin düzeltilmesinde çok sıklıkla kullanılan oldukça popüler bir tedavi şekli.

Ortodontinin çocuklardaki başarısını gören erişkinler, daha genç yaşlarında yaptırmadıkları yada imkansızlıklardan dolayı yaptıramadıkları tedavilerini, 30 - 40 yaşından sonra yaptırmak istediler ama yine braketlerin yani tellerin görünümleri bu sefer sosyal hayatlarını etkileyeceği endişesiyle vazgeçtiler…  İşte tam bu sorundan dolayı ortodontik tedavi seçeneklerini arttırmak ve kullanılan malzemeleri daha estetik hale getirmek kaçınılmaz oldu.

İstenildiğinde çıkartılıyor

Erişkin ortodontik tedavileri ile ilgili en önemli yenilik ise Dijital telsiz Ortodontik tedavidir sabit  olarak yaptığımız geleneksel tedavilerden en önemli farkı takıp çıkartılabilen şeffaf plaklar vasıtasıyla yapılıyor olması. Öncelikle ilk muayenemizde, kişinin  bu ağırlıklarla ile tedavi edilip edilemeyeceğine karar verilir.Eğer uygun bulunursa , alt ve üst dişlerden bir çift ölçü alınıyor. Ama bu ölçüler yeni teknolojide özel kameralarla alınıyor.Yapılacak tedavi yurt dışındaki merkez tarafından planlanıyor.  teknik ekip ile tam bilgisayar desteği ile tedavi detaylandırılıyor ve tedavinizi  gerçekleştirecek olan plaklar, el değmeden  hazırlanıyor. Yaklaşık bir hafta içinde plaklar yurt dışında hazırlanıp hastanın kullanımına sunuluyor.

En önemli avantajı istenildiği zaman çıkartılabilmesi olan bu plaklar, oldukça ince ve hafif bir malzemeden yapılıyor. Gün içinde ve uyurken, toplantıda, yazı yazarken rahatlıkla kullanılabiliyor. Sadece yemekler sırasında kullanamıyoruz. Sonuçların başarısı da bilimsel olarak da kanıtlanmıştır.. Dijital telsiz Ortodontik tedavi  erişkin tedavilerine yeni bir soluk getirmiş, mükemmel bir tedavi alternatifi olarak görünmektedir. Dişlerinde çapraşıklığı olan  ve bundan mutsuz olan kişiler, şeffaf plaklarla yapılan tedavilerin size uygun olup olmadığını öğrenerek, bir adım atabilirsiniz..”