Apikal rezeksiyon nedir?

Apikal rezeksiyon dişin kök ucunun ve etrafındaki enfeksiyonun cerrahi bir işlemle çıkarılması işlemi olarak adlandırılmaktadır. Diş çürümesi durumunda çekim tek tedavi seçeneği değildir. Öncesinde  hastalara kanal tedavisi uygulanmaktadır.  Bu uygulama da yeterli olmazsa eğer hastaya Apikal Rezeksiyon’da uygulanabilir.

Apikal Rezeksiyon;  kanal tedavisinin yetersiz kaldığı, hastanın ağrısının devam ettiği durumlarda uygulanmaktadır. Başarılı olmayan kanal tedavisi sonrası diş kökünün  ucunda lezyon denilen dokular oluşabilmektedir.  Bu lezyonları kanal tedavisiyle boşaltmak tamamen mümkün olmayabiliyor. Bu yüzden de bu noktada Apikal Rezeksiyondan yararlanılmaktadır.

Apikal Rezeksiyon Operasyonu Nasıl Yapılır?

Yaklaşık olarak 15 dakika süren Apikal Rezeksiyon operasyonunda dişin iç kısmından değil de direk kökünden küçük bir çizik atılmakta ve o bölgeden dişin köküne ulaşmakta ve lezyonu  ortadan kaldırmaktayız. Lezyonun ortadan kalkmasıyla beraber o bölgeden dişin köküne enfeksiyon gitmemesi için kanal tedavisi yapılan dişin ucunu da tıkamaktayız. Böylece durumun tekrar etmemesini amaçlanır. Bu tedaviler sonucunda hastalar uzun yıllar boyunca dişlerini kullanmaya devam edebilmektedir.

Eskiden kanal tedavisi uygulamasına rağmen dişin kökünde iltihap olması durumunda diş çekilmekteydi. Günümüzde ise Apikal Rezeksiyon ile bu durum değişmiştir. Sonuçları gayet başarılı olan Apikal Rezeksiyon operasyonunda genellikle başarıya ulaşılmakta ve sorun tekrar etmemektedir.

Operasyonda Kanama

Operasyon esnasında kanama olmaması için konulan tamponun bir süre bekletilmesi gerekmektedir. Aynı zamanda anestezinin etkisi tam olarak geçmeden katı gıdalar tüketilmemeli. Tamamen bir iyileşme sağlanmadıkça aşırı soğuk ya da aşırı sıcak yiyeceklerden uzak durulmalı. Uygulama sonrasında diş üzerine fazla basınç uygulanmamaya dikkat edilmeli. Kişilerde oluşan hafif ağrılar ve şişlikler de normal olabileceği için bu durum hastayı endişelendirmemelidir.