Pedodonti (Çocuk Kliniği)

Pedodonti (çocuk kliniği), diş hekimliğinin 0-13 yaş grubu arasındaki bebek ve çocuk sağlığına ilişkin beş yıllık diş hekimliği üzerine bunun yanı sıra özel bir uzmanlık eğitimi isteyen branştır.

Pedodonti, Diş Hekimliği Fakültesi Klinik Bilimlerine bağlı olan ve diş hekimliğinin yaşa bağlı olarak çalışan tek branşı olma özelliğine sahiptir. Pedodonti diğer adıyla Çocuk Diş Hekimliği, dişleri tamamlayıncaya kadar süreçte çocuk hastalarda süt ve daimi dişlerin hastalıkları ve tedavisiyle ilgilenen branştır.

Pedodonti eğitimi alarak pedodonti alanında uzmanlaşmış diş hekimlerine pedodontist denir. Pedodontistler, bebeklikten ergenliğe kadar çocukların diş hastalıklarının tedavisiyle ilgilenirler.

Pedodonti klinik uygulamaları diş hekimiiğinin çeşitli konularını içerir. Pedodontinin ilgilendiiği ana konular şu şekildedir:

- Koruyucu diş hekimliği (ağız hijyeni eğitimi, flour işlemleri, fissür örtücü uygulamalar)

- Koruyucu ve durdurucu ortodontik tedaviler

- Sağlıklı beslenme eğitimleri

- Ebeveynleri pedodonti ve pedodonti kapsamında yapılan tedaviler hakkında bilgilendirilmesi ve eğitilmesi

- Çocukların süt ve daimi dişlerinde oluşan çürük dişlerin tedavileri,

- Çocukların süt ve daimi dişlerindeki kanal tedavileri

- Çocuklarda sıklıkla karşılaşılabilecek düşme ve kazalar sonucu kırılan dişlerin tedavisi,

- Çocuklarda süt ve daimi dişlerin çekimi ve diş kaymalarını önleyici yer tutucu tedavi yöntemleri,

- Çocukları diş eti hastalıklarından koruyucu tedaviler,

- Çocuklarda genetik olarak meydana gelen diş problemlerinin tedavileri.